2023. április 2-án vasárnap Stadionok buszállomástól Egerig utaztunk, ahol 5 percünk volt az átszállásra Noszvaj, Síkfőkúti elágazásig. A túrát nyaralóházak között, egy kiszáradt tó mellett kezdtük. Hamar bejutottunk az erdőbe, ahol madárdal fogadott minket. Megkezdtük a kapaszkodást a hegy tetejére a P+ jelzésen. Elértük a Novaji kunyhót, ami teljesen lepusztult állapotban áll az erdőben. Ezen a helyen legalább öt felé ágazik az út, de mi követtük a P+ jelzést egyre csak fel, és fel. A Nap sütött, de a mi utunk a fekete felhők alá vezetett. Elértük a Vasbánya tetőt, ahol az útjelzés S-ra váltott, azon kapaszkodtunk  még feljebb a Kövesdi-kilátóig. Nem igazi kilátó, csak kilátópont. A sziklák tetejéről gyönyörű panoráma tárult elénk, a hegyek között megbújó falvak, Szomolya és Noszvaj, felettük a bükk csúcsai körben. Az uzsonnánkat is itt fogyasztottuk el, mert itt asztalt is találtunk, a csodálatos panoráma csak fokozta az élményt. Lefotóztunk még számtalan tavaszi virágot ibolyát, keltikét, tavaszi héricset, kankalint, és a virágzó bokrokat, fákat. Nem sokára elértünk a térkép által is jelölt két öreg tölgyfát. Innen, lefelé vezetett az utunk, a Szoros-lápa mellett, a Kánya-patak mentén, szépséges völgyben, a kifolyás nélküli László-kút, István-kút, Ágoston-kút érintésével értük el az Attila-kutat, ami kifolyóval rendelkezett, kis tóval, pihenőhellyel. Ezután már nagyon szedtük a lábunkat, mert a buszunk indulásáig kevés idő maradt. A buszmegállóhoz érve, szakadni kezdett az eső, egészen Budapestig esett, de Pesten már sütött a nap. Az igazán jó túrázáshoz nem csak szép vidék kell, de szerencsés, ha az eső sem esik. Ez most nekünk bejött. Túráztunk 8 km-t és 300 m szintet. 12 fővel teljesítettük a Bükk aljai túrát.

Kellemesen elfáradtam, gondolom a túratársak is.

Mindenkinek jó pihenést kívánok, valamint kellemes húsvéti ünnepeket!!!!