1. nap Zalaegerszegre vonattal érkeztünk. A Hotel Arany Bárányban szálltunk meg. Az érkezés és a csomagok lepakolása után vezetett városnézésre indultunk a szállodából. A 90 perces városnézés során bejártuk a belvárost, megtekintettük a nevezetességeit, mint a Deák tér Deák Ferenc szobrával, Sóház, Mindszenty tér, Mária Magdolna Plébániatemplom, Szentháromság szobor, Mindszenty szobor, Széchenyi tér az egykori Kvártélyházzal, a Kossuth tér a Pontház épületével a hagymasisakos Ispitát (egykori szegényház, kisvárosháza), majd az Európa téren az ivókútról és a tulipános szökőkútról készítettünk képeket. Zala nemes szobra is kedvenc fotó témául szolgált. Itt fejeződött be a vezetés. Az egész város gyönyörű tulipánokkal és más színes virágokkal teleültetett. A séta és némi pihenő után buszoztunk ki az Azáleás-völgybe. Sajnos az azáleák még nem nyíltak, egyetlen bokrot találtunk, ami teljes pompájában virágzott. A völgyből feltúráztunk a Bazitai Tv-torony kilátóhoz, a körpanorámás presszójában megittuk a forrócsokit, ami ránk fért, megérdemeltük, mert hideg, szeles esős időben, sárban túráztunk. A vacsorát a szálloda éttermében fogyasztottuk el. Hárman, vacsora után, még megmásztuk a Jánkahegyet, a kálváriáig.

2. nap Volánbusszal Szőcére utaztunk, az ismerkedést a hellyel a Szőcei Lápok Házával kezdtük. A kiállítás megtekintése után, a láprét bemutatása következett vezetéssel. Ezek után indultunk a 11 km-es túránkra a Vadása-tó - Borostyán-tó érintésével, Zalalövő vá-ig. Itt buszra szálltunk, gyönyörű repceföldek között kanyargott az út, és érkeztünk vissza Zalaegerszegre. Vacsora után, öten esti városnézésre indultunk, bejártuk a piacot, kívülről a börtön épületét néztük, valamint a ZTE stadiont, és elsétáltunk a Zala folyóig. A Zala folyót nagynak, szélesnek gondoltuk, de inkább csak folyócskának mondható.

3.nap. Reggeli után a szállodában megnéztük a dísztermet, utána busszal kiutaztunk a Csácsbozsoki Arborétumba. Erdei Gyula nyugdíjas erdész vezetett minket végig az arborétum területén. Mindenféle ciprusok, fenyők, örökzöldek között kanyargott a sétaút, sikerült rododendronokat és magnóliákat is fotózni. És azok az illatok!!! Szédítőek. Visszafelé felvettük a csomagjainkat a szállodában és kellemes emlékekkel telve, kiutaztunk a vonatállomásra. A vonatindulásig kihasználtuk az időt, és a Göcsej Panzió és Étterembe ettünk levest és az étterem speciális édességét a Mátyás kelyhet.

A kellemesen eltöltött három nap, a sok  épített és természeti szépség remélem mindannyiunknak maradandó emlék Zalaegerszegről!