Pilisszentlászlóról indultunk, kellemesen enyhe emelkedő ösvényen haladva. A nap erősen tűzött ránk, így alig vártuk, hogy az árnyas erdőbe beérjünk. Bánya-hegyig vezetett az utunk. Itt rátértünk a 2015 óta  (nagyon jól látható, sűrűn felfestett) jelzéssel ellátott Spartacus ösvényre. Ezen a keskeny úton libasorban haladtunk. Szinte szintben gyalogoltunk a gerincen kanyargó ösvényen. Érintettük Szarvas-bércet, Sziklatornyot, Szarvas-lyukat. A kilátásban gyönyörködtünk, amikor az ösvény egészen a sziklák szélén vezetett. Innen ráláttunk a Dunára, az Ágas-hegyre. A Jenő-kunyhónál pihenőt tartottunk. Előkerültek a hátizsákból a szendvicsek. Pótoltuk a folyadékveszteséget is. Meglepően sok turistacsoporttal találkoztunk túránk során. A pihenőnket is farönkökre telepedve töltöttük el, mert az asztalok, padok foglaltak voltak. Elérve az Apát-kúti patakot, letértünk a zöld jelzésről, és megnéztük az Ördögmalom-vízesést, majd elhaladtunk az Apátkúti horgásztó mellett. Innen sajnos az aszfalton vezetett az utunk a Dunáig. Elérve az éppen induló kompot, Nagymaroson a vonatot, rövid időn belül Budapestre visszaérkeztünk.