Április 30. vasárnap

Egy kis busszal, 18-an indultunk 4 napos túránkra.

Első célpontunk az Edelényi Kastély lett volna, de sajnos a közel múltban bezárták és jelenleg nem látogatható. Azért mi megálltunk és körbesétáltuk, hiszen ez a kastély a harmadik legnagyobb országunkban.

A rövid séta után, az Edelény határában lévő Császtapusztára buszoztunk, ahol megtekintettünk a szőlő hegyen álló tájba illeszkedő kedves hangulatú Kálváriát, majd tovább buszoztunk és Szőlősardó határában leszálltunk, hogy  gyalog közelítsük meg szállásunkat Varbócon. (3 km 140 m)

Varbóc egy kis zsákfalu Edelény járásban, Perkupától 5 km-re. Buszunk már várt ránk majd szállásunk elfoglalása és rövid pihenő után, újra lábra keltünk. A falu feletti Borház tetőről csodás panorámában gyönyörködtünk, majd Tornakápolna felé vettük az irányt. Ez a falu jelenleg Magyarország egyik legkisebb települése, állandó lakóinak száma 12 fő. A dombon van egy 18 században épült református műemlék templom, festett fa kazettás menyezettel, faragott szószékkel, aminek megtekintése után visszatértünk szállásunkra.
(6 km 150 m) Vacsora után mindenki nyugovóra tért.

Május 1. hétfő.

Reggeli után, 9 órakor gyalog indultunk a hegyen át Szinpetribe, ahol 10 órakor már vártak minket.
(4,5 km 100 m)

Itt megtekintettük a
„Nagy Könyvet” ami  a Guinnes World Record által 2013-ban elismert legnagyobb könyv volt. Mérete 4,18 x 3,77 méter, 346 oldal és 1421 kg-ot nyom. A könyv az Aggteleki Nemzeti Park barlangjairól, növény és állatvilágáról valamint épített örökségéről szól.

Ugyanitt láthattuk a rekonstruált Gutenberg nyomdát, egy papírmalmot és egy kis könyvritkaságokkal telt kiállítást. Vezetőnk a lelkes tulajdonos, aki mindezt saját erőből teremtette meg, sok érdekességet osztott meg velünk, szóban és kisfilmek vetítésével.

Kis ebédszünet után túrázni indultunk. Szinpetriből Szelcepusztára a sárga jelzésen, leküzdve túránk 200 méteres szintkülönbségét. Szelcepusztán megpihenve újjult erővel gyalogoltunk most már mindig lefelé a Szelce vögy piros jelzésén Jósvafőig, ahol üdítő fagyizás után az ott ránk váró buszunkkal visszatértünk szállásunkra.

Csodás tájban csodás időben összesen 12 km 200m volt a teljesítményünk.

Varbócon vacsoránk elköltése után mindenki a jól kiérdemelt pihenést választotta.

Május 2. kedd

Ezen a napon Barlanglátogatás volt programunkban. Reggel kis bevásárlás után a Baradla barlangot kerestük fel. A Vörös tói bejáraton lépcsők sokaságán jutottunk be , majd számos termen keresztül 2 órás barlangi séta után Jósvafőn kerültünk a napvilágra. Túránk során még egy kis koncertet is meghallgattunk.

Ez után csapatunk két részre szakadt, néhányan Versegi Márti vezetésével, egy rövidebb túrával visszamentek a Vöröstói bejáratnál hagyott buszunkhoz. A maradék lelkesekkel átbuszoztuk Aggtelekre, ahonnan egy körtúrát tettünk a Baradlavölgy, Mészvölgy, Baradlaoldal, Baradletető útvonalon Aggtelekre. A terep nehézsége miatt jól elfáradva vártuk buszunkat, amivel visszatértünk szállásunkra. Vacsora után megérdemeltük a  pihenést.
( 14 km 300 m )

Május 3. szerda

Reggeli után búcsút vettünk szállásadóinktól és Szalonnára buszoztunk, ahol a sok vihart, átépítést megért jelenleg Református templom megtekintése volt programunkban . Ez után buszunk a Rakacai víztározóhoz vitt minket. Sajnos a tó nem mutatta meg legszebb arcát, erős szél és szitáló eső fogadott ezért csak a víztározó gátján sétáltunk végig, majd Szendrő felé vettük az irányt, a Nagy-Somos-hegy völgyén keresztül már csendesülő szél és elálló esőben Csehipusztáig gyalogoltunk, majd kissé sárosan buszra szálltunk és Szendrőre mentünk. Itt felkaptattunk a várba, ahol a toronyból szép kilátás tárult elénk. A vár a tatárjárás után az 1300-as években épült és 1707-ben II. Rákóczi Ferenc bontatta le, hogy ne kerüljön a császáriak kezébe.

Kis pihenő után hazafelé vettük az irányt.

Köszönöm, hogy velem tartottatok ezen a négy napon és bízom benne, hogy jól éreztétek Magatokat.