Aug.13-án, pénteken vonatra szálltunk, egy kellemetlen átszállással, Kaposvárra utaztunk. Megérkeztünk szálláshelyünkre, melynek elfoglalása után egy kicsit hajókáztunk a Deseda  tavon, majd séta, vacsora, fürdés a tóban és hullócsillag keresés után, nyugovóra tértünk.

Szombaton Somogyvámosra mentünk a Krisna völgybe, ahol bepillantottunk a Krisna vallás hívői életének részleteibe. Templom, iskolák kertek és melegházak,  istálló és aggastyán szarvasmarhák, természetes életmód, sok autóval. A látogatást  8 km-es  gyaloglás előzte meg, meleg, napos úton, majd bent a Krisna völgyben is mentünk kb. 4 km-t, és ott sem volt hideg. Ezután a somogyvámosi falunapon vettünk részt  (írásos nyoma is van), ahol nagyon finom pásztortarhonyával vendégeltek meg. A falunapon, nagy sikerrel fellépett, Bereczki Zoltán művész úr. Műsora után néhány túratársunkkal fényképezkedett (fényképes nyoma is van). Visszatérve Kaposvárra fagyiztunk, majd esti fürdés a tóban, és ágyba dőltünk.

Vasárnap, korai kelés után, Terecsenybe  mentünk, 5 km gyaloglással Sasrétre értünk, ahol felszálltunk az almamelléki kisvasútra, mellyel Almamellékre zötyögtünk.  Eredeti terv szerint innen, gyalog, turista úton kellett volna visszamenni Terecsenybe, ezt ketten meg is tették. A többség azonban ebédelni szeretett volna  a Biedermann Vadászkastélyban, így visszautaztunk Sasrétre és jóízűen megebédeltünk, majd megtettük az 5 km-es utat visszafelé és felfelé. Ez már nem ment olyan vidáman, mert nagy volt a hőség, de végül is elértük az autóbuszunkat. Kaposváron ismét fagyiztunk, hazatérve egy kis búcsúközgyűlést tartottunk, majd fáradtan estünk ágyunkba.

Hétfőn a társaság egy része városnézésre indult, más része a tóban fürödve pihente ki fáradalmait, majd  a 1/2 2-kor induló Volán busszal elhagytuk a Deseda tavat és Kaposvárt.

Tanulságok a nyári túrázásról  és az utazásról:

MÁV -  nincs közvetlen vonat  Kaposvárra, az átszállás csapnivaló

volt

-   ahány vonattal utaztunk a négy nap alatt, mind késett

min. 10 percet, de ennél jóval többet is

VOLÁN - nem voltak problémáink, általában pontos volt, csak hét

végén kevés a járat.

- a helyi járat pontos és nagyon színvonalas volt.

TÚRÁZÁS  melegben:  -  csak megfelelő egészségi állapotban

-  vagy inkább nem

Mindenkinek köszönöm a megjelenést, a kiváló összhangot