Az útvonal: Sukoró, Körmös utca - Bence-hegyi kilátó - Angelika-forrás -Bodza-völgy - Pákozd, Honvédelmi emlékmű buszmegálló - Szúnyog-sziget hajóállomás - kishajóval Agárdra.
Heten vállalkoztunk erre a kalandos, szép túrára a 30 C°-os nagy
melegben. Az első látványosság a Bence-hegyi kilátóból körkilátás a
Velencei-tóra és a környező dombokra, településekre. A túra tovább
Pákozd felé Sukoró házai mellett vezetett be a ligetes erdőbe. A hegység platójára felérve,  egyenes úton, szederbokrok kíséretében az Angelika-forrásig haladtunk. Innen rövid pihenő után ereszkedtünk le a Bodza-völgyben. Kétoldalt leszakadt gránittömbök nyújtottak Pazar látványt. A völgyből kiérve még kb 5 km várt ránk szántóföldek mellett túráztunk, végig napon a porban. A Szúnyog-szigeti Halász Csárda a megmenekülésünket jelentette a szomjhalál ellen. Innen már csak pár lépést tettünk a kishajóig. A kishajóval 30 perc alatt értünk Agárdra. A nádas között hajóztunk, jól látszott, hogy mennyit apadt a vízszintje, szomorú. Agárdon már csak annyi dolgunk maradt, hogy még a büfébe beüljünk folyadék pótlás céljából, azután kisétáljunk a vonatállomásra és felszálljunk a vonatra. Túráztunk 16 km-t és + 300 m szintet.
Igazán nagyon hálás vagyok azon túratársainknak, akik eljöttek és