Ezen a nem túl hideg téli túrán több kihívás is fogadott bennünket a hegyen. A túrát a külső Bécsi úton kezdtük és mindjárt felkapaszkodtunk a Köves bércre, fújtatva, lihegve, még jó terepviszonyok mellett, borús, párás időben. Az erdei útról kijutva Pilisborosjenő szélénél már szembesültünk a múlt héten lehullott csapadék hozadékával, a marasztaló sárral. Sajnos ez az egri várig elkísért bennünket, úgyhogy bakancsonként 1-1 kg-t sikerült még felvennünk a sárból, és sárpapucsot növesztettünk. Az egri vártól már letértünk a sáros útról, viszont toronyiránt belekerültünk egy bozótosba, ahonnan azért sikerült egy vadcsapáson kikeverednünk. Visszatértünk a saras útra.... Nem tudom mi volt a jobb. A sárral és az emelkedővel küszködve jutottunk fel az ismét emelkedő hegyoldalon, majd jeges-havas állagú út következett, viszont kisütött a nap, és a Kevély-nyereg oldalából ajándék kilátás nyílt a tájra, igaz kissé párásan. Felérve a Kevély-nyeregbe levakartuk a nagyját a sárnak és pihenőt tartottunk, erőt gyűjtöttünk a lefele menethez. Elhagyva a havas-jeges utat, ismét a sár fogságába estünk, amitől Csobánkáig már nem tudtunk megszabadulni. Sok idő nem jutott "tisztálkodni", mert pár percen belül jött a busz, úgyhogy a bakancstisztítás otthonra maradt. A hangulat a viszontagságok ellenére jó volt, elfogadtuk a természet kihívásait. Köszönöm a részvételt.