Szikrázó napsütés, szélcsend,  negyven centis hó, tiszta levegő, csörgedező patak. Ez fogadott bennünket vasárnap a Mátrában tett túránkon. Tíz lelkes túratag indult Mátraszentimréről a Mária jelzésen Falloskút irányába. Az út többnyire lejtőn vezetett, szerencsére kitaposott nyomvonalon. Kisebb csörgedező éren könnyűszerrel átléptünk. Az út mentén több vadcsapást is láttunk, de az erdő csöndes volt, csak néhány turistával találkoztunk. Falloskúton kevés pihenőt tartottunk. Megtekintettük a Béke királynéja templomot, a Mária kápolnát, ezután indultunk tovább a Fiúsom-patak melletti gerincen, egészen a Csörgő-patakig. A patakon sikeresen találtunk egy biztonságos átkelési lehetőséget. A kidőlt fa ágai elbírtak bennünket. Itt megváltoztattuk a tervezett útvonalat, ugyanis a patakon többszöri átkeléssel, emelkedővel értünk volna a kiindulási pontunkra. A Csörgő-patak mentén a piros jelzésen Mátrakeresztes felé vettük az utunkat. Az úton néhány vízátfolyáson sikeresen átkelve értünk a faluba. Autóbusszal értünk vissza Budapestre a délutáni órákban.

Köszönöm a részvételt, további egészséges túrákat kívánok: