Kellemes időben indultunk a Ráckevei HÉV-el, mely hosszan zötyögött céljáig: Ráckevéig. A végállomástól lementünk a Duna - partra, ott gyalogoltunk egészen a Savoyai kastélyig. A kastély jelenleg zárva van, állítólag felújítják. Én kb. 40 éve  voltam először Ráckevén, akkor is úgy nézett ki mint most, felázott, málladozó fal: volt ott szálloda, étterem stb. reméljük jobb napok várnak rá. Az  Árpád híd déli hídfője után elértük a piacot, ott bezzeg mindig nagy élet van! Zöldség, gyümölcs, hús, méz, tojás, sajt, élő baromfi, lángos, pecsenyesütő, a ruhások és egyéb iparcikk árusok, hosszú sorban. Sajnos nekünk bevágott a mennykő egy nagy zivatar formájában, de szerencsére kialakítottak a piacon egy fedett teret ahova be tudtunk állni. Az eső elállt, még kószáltunk egy kicsit a piacon, majd felmentünk  a Tűztoronyba, melyből  régen őrök figyelték nem csapnak-e fel lángok valahol, most kilátóhely a városra és környékére, a dunai szigetekre (Angyali sziget, Senki szigete, Kerek zátony). Ezután újra jött egy zápor, így a társaság nagy része "elmenekült". Jobb időben többet láthattunk volna, de ez a kirándulás ismételhető.