Reggel 6 órakor indultunk a Stadionoktól, bérelt kisbusszal a
Kelet-Mecsekbe. Első úti célunk Óbánya település. Itt kezdtük meg
gyalogtúránkat a páratlan szépségű, vad-romantikus völgybe, az Óbánya és Kisújbánya között húzódó Óbányai-völgyben. Olyan természeti csodákkal, mint a Ferde-vízesés vagy a Csepegő-szikla, vagy a Bodzás-forrás. A völgyből kiérve felkapaszkodtunk a Cigány-hegyre (524 m). A kilátóból teljes körpanorámában gyönyörködtünk. Visszafelé a Hárs-hegy, Csalán-hegy oldalában, az Óbányai-völgy felett értünk vissza a faluba. A Jéhn kocsmában ebédeltünk, a legtöbben sült pisztrángot salátával, hozzá finom csapolt sört utána csavart fagyit, házi rétest. Buszos utunkat folytattuk Zengővárkonyig. Ott a Míves Tojás Gyűjteményt tekintettük
meg. Ha már Zengővárkonyban voltunk elgyalogoltunk Rokkenbauer Pál vörös márvány sírhelyéhez. Már csak a hazaindulás volt hátra. Útközben azért még megálltunk Kakasdon, ahol betértünk a helyi cukrászdába fagyira és sütire. Este 8 órára értünk Budapestre.
A csapat a nagy meleg ellenére kitartott és lelkesen végig csinálta a
programot. A tervezett püspökszentlászlói látogatásra már nem maradt idő. Remélem lesz rá lehetőség és érdeklődés, hogy egy más alkalommal bepótoljuk! Minden résztvevő túratársamnak köszönöm, hogy eljött, köszönöm a pontosságot, a Márton házaspárnak a finom barackot, Marának a házi sütit.