Az Árpád hídtól egészen Pilisszántóig utaztunk autóbusszal. Itt a sárga kereszt jelzésen kezdtünk gyalogolni, míg megláttuk a kitérőt, a Csillagösvényt. A Mészégetők kútja mellett elhaladva elértük a magyar történelem nagyjait ábrázoló faragott szobrokat. A harangláb kapu alatt elgyalogolva Makovecz Imre által tervezett Boldogasszony Kápolnát pillantottuk meg. Itt bent eltöltöttünk egy kis időt. A kápolna felett magasodik a Pilis Keresztje.  Elsétáltunk a mészkő fal elé felállított Áldást osztó Jézus szoborhoz is. Innen csodálatos kilátás nyílt a hegyekre, Pilisszántóra. Igyekeztünk a nagy meleg elől bejutni az árnyas erdőbe, a sárga kereszt jelzésen. A Vörös út szurdokútján kapaszkodtunk fel a piros sávon. Újabb jelzésváltás következett, piros kereszt jelzés, (ami lehetett volna piros háromszög is a meredek, sziklás szakasz miatt), "Simon halála" , majd kevés kényelmes gyaloglás következett. A jelzés bevezetett újra a fák közé, nagy örömünkre, mert nagyon tűzött már ránk a nap. A  Vaskapu völgyben haladtunk Pilisszentkereszt felé. Az utunk a Klastrom forrás mellett vezetett, itt felfrissültünk a hűs forrásvízből. Újult erővel haladtunk a Ciszterci apátság romjai mellett, majd hamarosan beértünk a településre. Míg az autóbuszra várakoztunk, hűsítőt fogyasztani betértünk a közeli büfébe. A túránk 16 km-re sikeredett. Minden elismerésem. A résztvevők kitartása, lelkesedése, erőnléte kitűnő volt.