Sétánkat a Duna Terasz nemrég épült/épülő házai között kezdtük. A csodálatos panorámájú „lakótelep” kerítésgalériáján Máté Bence természetfotós munkáiból láthattunk egy összeállítást. A fotókat nézegetve elámultunk a természet, élővilág szépségén, a fotós ügyességén, az elkapott ritka pillanatokért.
A Marina-parton keresztül folytattuk utunkat a Meder utcai gyalogos hídig, majd ezen át a Népszigetre. Az egykor pezsgő életű szigeten sportegyesületek, többnyire a kerületi vállalatok csónakházai, üdülői sorakoztak, hétvégenként igen sok embert vonzottak a szigetre. A partok szabadstrandként működtek.  A rendszerváltás után ezek a létesítmények megszűntek (igaz a vállalatok is). A Duna öblében építették meg a Pesti és Fiumei Hajógyár Váci úti telepét.
1871-ben itt bocsátották vízre a világon az első, gőzgéppel mozgatott, vitorlázat és kötélzet nélküli hadihajót. A Lajta névre keresztelt monitorhajó 46 évig szolgált az Osztrák-Magyar Monarchia dunai hadiflottájában. Pár évvel ezelőtt egy túránk során a Neszmélyi hajóskanzenban láttuk és bújtunk bele. Most a Parlament előtt kikötve múzeumként látogatható.
Megemlékeztünk még az 1920-as, 30-as években a szigeten működő Illik- csárdáról. A tulajdonos saját kompján, ingyen hordta át a vendégeket a Meder utca felől. 4-5 bográcsban főtt a friss halból készülő halászlé. Többször megfordult itt József Attila, Berda József, Tersánszky Józsi Jenő.
A nagy-Duna partján sétáltunk végig a szigeten. Egy kis életet az Újpesti összekötő híd lábánál tapasztaltunk, ahol több büfé is várta a vendégeket. Mi is megpihentünk itt, néztük a vizet, a túlparti hegyeket. A jó idő pancsolásra csábította az embereket, kutyákat.
Pihenő után a hídon átgyalogoltunk a Római partra. Néha jókora robajjal robogott el mellettünk egy vonat, alaposan megijesztve bennünket. Kerékpárosok hada cikázott mindkét irányba.
A túlpartra érve a hőség már egyre nagyobb volt, nem esett jól a gyaloglás.
Rövid séta során megállapítottuk, hogy a sok csónakház helyett most büfék, étkezdék összefüggő sora húzódik. Szokásunkkal ellentétben mégsem ezekben tartottuk meg a túralevezetést. A nagy meleg hazatérésre kényszerítette a csapatot, ennyi elég volt.
Társaimnak köszönöm a részvételt. További jó túrázást kívánok.