A Bakony egyik leghangulatosabb patakvölgye a Gaja-szurdok, a hegység legkeletibb részén, Fehérvárcsurgó és Bodajk között fekszik, ott ahol a hegyek már dombokká szelídülnek.

26-an indultunk el erre a csodálatos helyre, és mi a Bodajk felöli bejáratnál mentünk be a szurdokba.
Éppen belecsöppentünk egy horgász versenybe, ilyenkor a Gaja patakból pisztrángokat lehet kifogni.
A patak mellett haladva remek tükröződős fotókat készítettünk, és egy kellemes séta után elértünk az Ádám – Éva fához. Hajdanán két öreg tölgy állt itt a Gaja partján, a nagyobbikat Ádámnak mig a kisebbiket Évának hívták. A kisebbik fának ma már nyomát sem találjuk, Ádám fája évtizedekkel ezelőtt pedig egy tűzben semmisült meg, kidőlt maradványán a túra lejárásakor egy kép is készült rólam. Ádám fáján ül egy Éva...
Egy kis hídon átsétálva elérkeztünk az erdei tóhoz, ahol egy kicsit megpihentünk, büfé is állt a rendelkezésünkre.

A bátrabbak feljöttek velem a kék háromszög jelzésen a Vaskereszthez, ahonnan remek kilátás fogadott minket. Távolban a Fehérvárcsurgói víztározóig is elláttunk.
A következő állomásunk a Károlyi kilátó és az Alba Regia forrás volt. A forrástól egy páran visszaindultak a könnyebb útvonalon, a többség viszont eljött a kilátóhoz. Csodás panoráma tárult elénk a Gaja szurdokkal a távolban csillogó víztározótól Balinkáig.

A lefelé menethez egy kicsit kalandos utat választottunk, meg kellett küzdenünk a meredek köves úttal, de kárpótolt minket a látvány, felfedezhettük az árvalányhajas területet, és gyönyörködtünk a nagyezerjófű számtalan példányában.

Mindenkinek dicséret a mai teljesítményéért, remélem kellemesen elfáradtatok, és nem riadtok vissza a következő túrámtól mely a Hegyestűre fog majd vezetni.