Gyönyörű napsütéses időben indultunk el mai túránkra a Batthyány térről. Első állomásunk Dobogókőn a menedékház büféje volt, ahol egy kicsit elidőztünk, majd folytattuk utunkat a piros sávjelzésen a Rezső-kilátó irányába. Itt megálltunk egy kicsit megcsodálni a szép kilátást, és persze elkészült a kötelező csoportkép is. Egy darabig a hegytetőn vezetett az út, árnyas fák alatt lépdeltünk, madarak csicseregtek, már az erdei szamóca is virágzott. Többször megálltunk egy kicsit szusszanni, a pihenőhelyeken, majd a zöld + jelzésnél elindultunk lefelé a Hoffman vadászház felé.

A Hoffmann forrás vizéből megtöltöttük üvegeinket, és most már a kerékpáros úton gyalogoltunk a falu felé. A Pálos kolostor romjainál leheveredtünk, ahol még póló próbálást is tartottunk a szeptemberi kiállítás megnyitóra készülő mintadarabokból.  Egyébként a kolostor ma látható romjait 1985-en tárták fel. Túránk utolsó állomása a Mi kis falunk c. sorozatból ismert Teca kocsmája volt, mire ideértünk már nagyon meleg lett, sokan elfáradtak, “kikészültek” így jól esett 1-1pohár hideg ital, jégkrém.

Hazafelé menetünk bonyolulttá vált, ugyanis a menetrend szerinti 15.15-kor Dobogókőre induló utolsó busz valamiért nem várta meg ezt az időt és kb. 10 perccel előbb elment. Nem volt más választásunk, mint a kb. 1 óra múlva Esztergomba induló busszal elmennünk, megtalálni a vasútállomást és irány a Nyugati pu.

Ennek ellenére remélem mindenki jól érezte magát, külön dicséret azoknak, akik nem járnak gyakran túrázni és kitartóak voltak ezen a túrán!!!