Vasárnapi túránk helyszíne a Zsámbéki medence déli határa, a vasút másik oldalán már a Vértes nyújtózkodik. Túránk második felén tavaly már jártunk Óbarok felől, most ellenkező irányba jártuk végig ezt a szép utat a Váli víz völgyében. Tehát  Szár vasútállomáson szálltunk le, és a piros sávon haladtunk, kényelmes úton a Zuppa tető felé. Gondoltuk a kék háromszög felvezet a  Zuppa tetőre, de csak körbe járja, valószínű  jelzetlen ösvény vezet fel a tetőre. Tovább haladva a piros sávon és az autópálya alatti,  "kirándulóbarát" alagúton, Nagyegyházára értünk. A falu elején megcsodáltuk a Hangistálló épületét, ahol, tudomásunk szerint, hangversenyeket tartanak  és szálláshelyként is  üzemel. Kiérve a faluból a Mária útra kanyarodtunk, mely meredeken vezetett le  a Váli víz  völgyébe, kikerülve egy sehova nem nyíló, de nagy lakattal lezárt kaput. Ezt gondolom a kirándulók bosszantására helyezték ide. Végigmentünk a már említett úton Óbarok felé, egyik oldalon a Lófingató hegy sziklái, másik oldalon pedig a patak csörgedezett. Szerencsére az eső megvárta, míg befejezzük  a  túrát, így buszra, majd vonatra ülve szépen hazaértünk.