Megjött az ősz! A mai napon borús, néha szeles, kicsi szemerkélő eső, de
remek túraidő fogadott bennünket a Mátrában. A túrát Gyöngyösön kezdtük, és mindjárt az elején megkezdtük az emelkedést a Cseplye tetőre, ahol megnéztük Szerencsés Imre botanikus emlékoszlopát. A kilátás pazar volt, majdnem körpanoráma, jól rá lehetett látni a Mátra vonulataira, a mátrai hőerőműre, Abasárra. Mivel a szél erősen fújt a hegytetőn, nem sokat időztünk ott, hanem folytattuk utunkat a Sár hegyre, ami 500 m magas és van rajta egy hatalmas adó-erősítőtorony. Innen már lefelé vezetett utunk, ami egyáltalán nem volt olyan kellemes, mert görgő köves, csúszós volt, oda kellett figyelni minden lépésre. Hamarosan megérkeztünk a Szt. Anna kápolnához és a mögötte elterülő benádasodott tóhoz. A kis kápolna kiemelkedik a környezetéből és szép hátteret ad neki a mögötte látható hegyvonulat. Itt megpihentünk, megebédeltünk hátizsákból, majd folytattuk utunkat a botanikus tanösvényen. Elolvashattuk a táblákon a környék növény és állatvilágát, a Sár hegy vulkanikus kialakulását. Egy újabb kellemetlen ereszkedés után megérkeztünk Abasárra. Sajnos kénytelenek voltunk bemenni a helyi búfelejtőbe, mert 1.5 órát kellett várni a buszra hazafelé, de hamar eltelt az idő. Az ősz már kezdte megmutatni szép színes mivoltát, a fák rozsdásodnak, sárgulnak, vörösödnek, a falevelek hullanak, de még a réti virágok némelyike jól érzi magát a hűvösebb időben. Köszönjük természet a sok csodát.