2022. október 10. hétfőn, 14 fővel indultunk a négy napos túránkra. Kapolcsra érkezésünk után, azonnal túrázni indultunk a Király-kőre. A Király-kőről beláttuk a közeli és a távoli falvakat, Taliándörögdöt, ahol a szállásunk várt. Visszatérve a buszmegállóba, rövid várakozás után jött a busz, amivel Taliándörögdre utaztunk. A szállásunk elfoglalása után, újabb túrára vállalkoztunk. Az útvonal: Taliándörögd - Bondorói kulcsosház - Java-kút - Bába-kút - Monostorapáti. Az erdőből kiérve csodálatos panoráma tárult elénk, Monostorapáti halastó, a Hegyesdi várrom, messzebb a Tanú-hegyek. Taliándörögdre vissza busszal utaztunk. Este menü vacsora a helyi kocsmában. Kocsma után még egy kis esti séta a Szt. András templomromhoz. A napi megtett út 15 km, és +270 m szint.

2022. október 11. kedd, Taliándörögd - Kapolcs busszal. Túra: Kapolcs - Kálomista-tó (teljesen kiszáradva) - Kettős-tó (teljesen kiszáradva) - Kapolcs Falumalom. Busszal vissza a szállásra, rövid pihenő után, megcéloztuk Taliándörögdön az Atibor-hegyet, azon is a Kerekfenyvest, visszaúton a murvabányánál fotózkodtunk. A napi teljesítményünk 18 km, és +300 m szint. Este, vacsora után már nem sétáltunk.

2022. október 12. szerda, Taliándörögdről buszoztunk Hegyesdre. Túra: Hegyesd - Tanösvény - Hegyesdi várrom (281 m). Néhányan felmásztunk a sziklákon a csúcsra, nemcsak körpanoráma várt minket, hanem még egy távcső is, amivel közel hoztuk Tapolca házait és a környéket. A tanösvényről visszatérve ismerkedtünk Hegyesd kedves településével, a horgásztónál szuper fotókat készítettünk a vízbe visszatükröződő kőbányáról, fákról, épületekről. A haranglábról is készült fotó. Szerencsékre ragyogó napsütéses idő volt. Hegyesdről busszal Nagyvázsonyig mentünk. A kinizsi vár csak részben látogatható, még tart a felújítása. Túra: Kinizsi vár - Szt. Mihály-kolostorrom - Határvölgyi-gát - Szt. Ilona kápolna-romja - Szt. Erzsébet-kolostorrom - Kinizsi-forrás - Szt. Jakab templom - Nagyvázsony. Keresgéltük a jelzést, mert néhol eldugott helyen volt, nehezen találtunk rá. Közben, sok-sok mezőn, réten vezetett az út az erdőből kiérve. Nagyvázsonyból elértük a buszt, ami átszállás nélkül Taliándörögdig vitt. Korai vacsora után, a katolikus plébánián Szőke András fogadott és mutatta a gyűjteményeket. Ámultunk a sok régi mindenféle gyűjteményen, András fáradhatatlan és lelkes munkáján, amivel menti a régi korok eszközeit, kultúráját a jövő nemzedékének. A napi túra: 14 km, és 270 m szint. Elfáradtunk jólesett a pihenés.

2022. október 13. Az utolsó túránk verőfényes, napos délelőtt a szállásunktól a Tik-hegyre (250 m) - Domján-kút - Domján-tó, ebben legalább láthattunk kevéske vizet - Dörögdi Durmoló 5 km, és 150 m szint. Hazautazás.

Szép időben, szép vidéken, kedves túratársakkal, sok élménnyel gazdagodtunk.