2023.09.15-én, pénteken utaztunk Bándra. Az utazás nehezen kezdődött, mert a vonat késése miatt, nem értük el a busz csatlakozást. 1 órát vártunk a következő buszra, és 11 órakor tudtunk neki indulni a túrának. Bánd nagyon szép fekvésű falu, gondozott kertekkel és nagy családi házakkal. A faluból már látszik az első nevezetesség az Essegvár. Felkapaszkodtunk a dombra, felmásztunk a létrán a várba, és onnan néztünk körbe, elkészítettük a kötelező fotókat. Visszamentünk az útra és a P+ úton folytattuk a túrát a Szentgáli tiszafás kerítéséig. Kerülővel mentünk a hegy tetejére, de így is kellett kapaszkodni felfelé. A Tiszafás kerítésén átlépve egy keskeny csapás kanyargott és emelkedett a fák között. A P háromszög jelzés szép kilátóponthoz vezetett, ahonnan jó rálátás volt a falura és környékére. Az úton kidőlt fákat kerülgettünk, alul bújtunk át, felette másztunk, nem volt könnyű. A tanösvényen táblák ismertették a tiszafás, a terület történetét, növény- és állatvilágát. A tiszafásból kiérve, felkapaszkodtunk a Mayer Antal kilátóba, innen körpanorámában gyönyörködtünk. Szenzációs volt. Pihenés után visszaindultunk. Jelzetlen rövid utat választottam. Nem tudtam, hogy minek teszem ki a négy fős csapatot és magamat is. Kőkemény kb. 500 m várt ránk, nagyon meredek, apróköves görgős úton. A kerítésbe kapaszkodva, araszoltunk, sűrűn kértem az égiek segítségét, hogy épségben leérjünk. Kérésem meghallgattatott, köszönet érte. Még fotózni sem tudtam, mert a meredeken megállni sem lehetett. Missura Évának annyira tetszett ez a helyzet, hogy csak kacagott, alig akarta abbahagyni. Versegi Mártitól megint megkaptam az elismerést, " Krisztina, nem csalódtam benned". A faluba visszaérve, maradt annyi időnk, hogy az étterem teraszán megigyunk a jutalom üdítőnket. (11 km, és 320 m szint)

Nagyon köszönöm, Márti, Éva, és a két Zsuzsának, hogy pénteki napon eljöttetek, és sikeresen teljesítettétek ezt a szerintem igazán nehéz technikás túrát.

Bevallom, én nagyon elfáradtam. Jó pihenést kívánok.