Korán reggel a Keleti pályaudvarról robogott velünk a Rákóczi IC Miskolc felé. Kényelmesen utaztunk. Miskolcon már várt minket a Miskolci Helyiipari Természetbarát Egyesület képviselője és elkísért bennünket egészen Ómassáig, a túra kiindulási pontjáig. Itt csatlakoztunk a miskolci túratársakhoz. Palotai Attila szakszerű vezetésével több, mint hatvanan vágtunk neki az erdei ösvénynek. Túránk során két - a Jubileumi és a Köpüs - forrásnál is felfrissülhettünk. Szükség is volt rá, mert a meredeken való felkapaszkodáskor kimelegedtünk. Jó tempóba haladtunk, annak ellenére, hogy néhol kidőlt fán kellett átmászni. A meredek részeknél levegő után kapkodva haladtunk. A hegygerincről a lejutás sem volt könnyű vágta. A Pálos kolostor romjainál megpihentünk. Csoportképre megpróbáltunk összetömörülni, de nem nagyon sikerült a fényképre ennyi személynek ráférni. A szép kilátás érdekében tettünk egy kis kitérőt, megérte. Az elénk táruló hegyvonulatokban, ragyogó időben gyönyörködhettünk. A túránk végén a Turista Emlékparkhoz érkeztünk. Ezt a Közép-Garadnán található parkot 1967-ben kezdte kialakítani a Helyiipari Természetbarát Egyesület. Először a kulcsos ház készült el, majd emlékművek készültek, hazánk természetjáró nagyjainak állítva emléket. Itt található Dr. Téry Ödön, Kühne Adolf, Dr. Zsigmondy Emil, Dr. Hanák Kolos, Ferenczi Lajos valamint Lendeczki László emlékműve. Megemlékeztünk Dr. Téry Ödön munkásságáról, a turista mozgalom magyarországi megalapítójának életéről. Tiszteletünk jeléül koszorút helyeztünk el az emlékművénél. A Miskolci Helyiipari Természetbarát Egyesületnek köszönjük a meghívást, köszönjük, hogy a túrán részt vehettünk.