Téry Ödön halálának 100. évfordulója alkalmából emléktúrát szerveztünk szülőfalujába - Óbébára, ahol tiszteletünk jeléül megkoszorúztuk a katolikus templom kertjében lévő szobrát. A szobor a Csongrád megyei Természetbarát Szövetség összefogásával, pályázaton nyert pénzből valósult meg, alkotója Zayzon Ágnes hódmezővásárhelyi művész. Felavatása 2006.május 28.-án történt, a hagyományos hármashatár nyitás idején. Ugyanerre az időpontra esett a makói természetbarátok által szervezett Határmenti Turista Találkozó is, így mintegy 500-an vettek részt a szobor leleplezésén, köztünk túraklubunkból is többen. Itt volt Óbéba apraja és nagyja. Az avató beszédek elhangzása után a katolikus és az ortodox pap megáldotta a szobrot, a résztvevők elhelyezték koszorúikat.

Most a hosszú utazást vállalva Szegedig vonatoztunk, innen bérelt autóbusszal kanyarogtunk a tetthelyre.  A templomhoz éppen a mise végeztével érkeztünk. Míg elhelyeztük a koszorút körénk gyűltek a miséről távozók, köszönték, hogy eljöttünk, kicsit beszélgettünk velük, majd visszaindultunk Szegedre. Itt meglátogattuk a szépen felújított Dómot, felmentünk a toronyba is, ahonnan nagyon szép kilátás nyílt a városra és a Tiszára. Miután kigyönyörködtük magunkat és elkészítettük fotóinkat leballagtunk a 285 lépcsőfokon és a Dómot elhagyva a vasútállomásra igyekeztünk, ahonnan hamarosan indult a vonatunk.

Minden résztvevőnek köszönjük a megjelenést, kitartást a hosszú úton!