Túránk során elsőként a gánti Bagoly-hegy oldalában lévő- egykori külszíni- bauxitbányát kerestük fel. A marsbéli tájra emlékeztető bányagödör különleges látványt nyújt. A bányafal kb 28 méter magas, az alapkőzet (dolomit) színárnyalatai a különböző ásványok miatt a sárgától a lilás pirosig terjednek. A kialakított tanösvény állomásai nemcsak a vértesi bauxitbányászat emlékeit őrzik,hanem bepillantást engednek az évmilliókkal korábban létezett világba is.

Számtalan fotót készítettünk, végigjártuk az ösvényeket, majd megnéztük a múzeumot is, ahol a bányászat történetét és a mélyművelés gépeit láthattuk egy mesterségesen kialakított rövid járatban.

A múzeum előtt további gépeket és bányavonatokat ismerhettünk meg.

A látogatás után kis ebédszünetet tartottunk, majd a kék háromszög  jelzésen  átballagtunk Gánt központjába.  Bár ez a túra nem volt nagyon fárasztó, az egyre melegebbé váló időben mégis jólesett némi üdítő (sör) és jégkrém fogyasztása a buszmegálló melletti - már jól ismert - kis büfében, hiszen túráink során már többször várakoztunk itt autóbuszra.

Székesfehérvári átszállással érkeztünk Budapestre, innen több társunkra várt még további utazás. Tizennégyen vettünk részt a túrán, remélem Mindenki jól érezte magát, örömét lelte a „színpompában”.