Galyatetőn szálltunk le a mátrai buszról és elindultunk a kilátó felé, mert megújult  formájában még nem mindenki látta. Ezután a sárga jelzésen haladtunk M.szentlászló felé, mely egyik kedves utam a Mátrában. Körbe jár egy völgyet és a környéki irtás miatt, gyönyörű kilátás nyílik, még a szlovákiai hegyeket is látni. Talán még a magas Tátra csipkés csúcsai is ide kékellnek. Maga az út sem nehéz, fel is le is, de inkább lefelé halad. Leértünk M.szentlászlóra ahol megnéztük a helyi éttermeket és szálláshelyeket. Szívesen töltöttünk volna itt néhány napot a szép időben. Ám túránk még nem ért véget, így ballagtunk tovább. Sípálya, három falu temploma, majd rátértünk a László és Imre közötti útra, melyet a templomba járók "tapostak ki" és talán ma is használják. Beérve M.szentimrére a buszmegálló  környéki vendéglőkben oltottuk éhünket, szomjunkat és pihentünk míg fel nem szálltunk a "pesti" buszra. Örültünk, hogy útközben egyik, a Kékesen gyógyuló, túratársunk csatlakozott hozzánk.  Remélem ez a szép kirándulás és  a jó társaság, hozzájárult jobbulásához!